vikarie.

Vet ni vad som hände idag? De ringde mig från en förskola i Rocknebo och frågade om jag ville jobba. Tyvärr kunde jag inte eftersom jag skulle jobba på mitt vanliga jobb, men ändå, kul att de ringde ju :) Nu låter det väl nästan som om dem random slog i telefonkatalogen och bara fastnade för mitt vackra namn och tänkte, "jamen henne ringer vi!". Så var det inte. Jag jobbade extra en dag på en skola här i Kalmar och sen frågade hon som har hand om lönerna och det där om jag var intresserad av att jobba mer. Det var jag såklart och fick fylla i en massa papper och blev sedan vikarier på alla skolor i Kalmar kommun. Men eftersom jag jobbat hela sommaren har jag inte kunnat sätta mig tillgänglig i den vikariepoolen. Men idag ringde de mig i alla fall, och det tyder ju på att mina uppgifter finns där nånstans i det stora nätverket och det inger ju lite hopp om att man kanske kan bli inringd någon gång sen när man kan sätta sig tillgänglig. Hoppas, hoppas... Alltid bra med erfarenhet.

Nu slutar jag om lite mer än en timme bara, först längtade jag, men sen kom jag på att Roger är ju ändå inte hemma längre för morgonturerna (Gotlandsbåtarna) har slutat gå och han var därför tvungen att åka till Gotland redan ikväll. Han börjar jobba i morgon igen. Och jag som knappt sett röken av karln den här veckan. Så då finns det ju ingen anledning att längtar hem, jag har ju det nästan lika bra här på jobb :)

Förresten har jag fått respons på mitt inlägg om tele2 snubbarna. Kändes bra att det uppmärksammades faktiskt.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0