FMR

Har inte riktigt tid att blogg idag, men har man skaffat sig en blogg får man ju faktiskt ta sitt ansvar. Och det är ju nååågot roligare att sitta här och skriva massa strunt än med näsan i en bok om hur barn lär sig läsa..
Både igår och idag har jag och Malin jobbat på vårt krävande, ansvarsfulla jobb. Det är så kul att hon börjat så jag slipper stå själv! Vårt jobb går ut på att stå utanför arbetsförmedlingen och dela ut lappar om gratis jobbcoachning från FMR. För det får vi faktiskt pengar, hela 100 (eller 95) kronor i timmen faktiskt! Det är ett himla bra och pluggvänligt jobb också. Vi väljer våra arbets tider själva och hur mycket vi vill arbeta, så har vi mycket i skolan någon dag så tar vi helt enkelt ledigt från jobbet.

Idag har jag överaskat Roger. När han kom hem från skolan klockan 16.55 stod maten på bordet. Jag hade lagat rosmarins kryddade fläskkotletter och rotfrukter med kantarellstuvning och haricot verts sallad till. Till efterrätt hade jag rullat ett gäng chokladbollar. Tänkte egentligen göra chokladpudding, men när jag skulle ta bilen å köra till maxi och handla det kom jag på att Roger tog bilen idag.

Åter till pluggandet. Stackars Maria som inte fått sin bok vi har dugga på på fredag ska få låna mina anteckningar lite.

pusshej!

Kommentarer
Postat av: malin

ojj värst vilken avancerad måltid du lyckades få till! Im impressed=)

2010-02-02 @ 20:33:27
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Det var inte så särskilt avancerat faktiskt ;)

2010-02-02 @ 22:16:26
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: kerstin

hej vad skoj grattis till förlovningen.Du är ju jätte duktig på att laga mat det vet Roger väl redan

hälsa R med Kram kerstin

2010-02-02 @ 22:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0