Grrrr!

Jag blir så arg! Igår var vi på Maxi och storhandlade, och jag menar verkligen STORHANDLADE. En av grejerna vi köpte var den här fruktmuslin och den kostade 32 spänn!



Det stod en tant och bjöd på smakprover av just den här muslin. Eftersom jag är glutenintolerant måste man ständigt vara på sin vakt så jag frågade om det var någon gluten i.  "Nej bara havregryn", svarade tanten sen stod vi och diskuterade just det här, att man som glutenintolerant kan äta havregryn men att det egentligen ska vara havregryn som odlats på egna fält och skördats med egna maskiner för att inte ha blivit smittat av de andra sädeslagen. De här speciella havregrynen finns att köpa i en liten ask på några deciliter och kostar c:A 30 spänn, vilket gör att man ibland fuskar med den här biten.
Åter till muslin. Jag ögnade igenom ingrediensförteckningen men eftersom on bara sa att det var havregryn i var det bara det jag så. Man litar ju på folk. I morse när jag nöjd sitter och äta min dyra goda muslin säger Roger, "Men det är ju både kornflingor och veteflingor i". Jag blev knäckt. Där hade jag suttit och ätit nästan en hel skål och snart ska jag till frisören. De senaste gångerna jag fått i mig gluten har resulterat i att jag fått springa till toan och spy upp allt jag har i magen ett par timmar senare. Nu ska jag till frissan, blir ju jävligt kul om jag ska sitta där och må illa och tillslut behöva springa och spy. Då kasnke de tror jag har vinterkräksjukan och inte vill göra klart mitt hår :(

Jaja låt oss hoppas att det inte händer och att jag om ett par timmar är assnygg i mitt hår!

pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0