soffslappar dag...

Idag är en såndär soffslappa dag.. Vaknade med en jäkla huvudverk å törsten var enorm! Läpparna liksom nästan sprack av torrheten i munnen. Man dricker å dricker men man är ändå lika törstig..Skumt det där. Hade Uffe varit här hade han sagt: "Hur kan du vara så törstig idag Jeanette, du som drack så mycket igår?" Uffe var matros på Listerland när ag började jobba där, vi har druckit en hel del öl ihop.
Beställde pizza innan, på Venezia har de glutenfria pizzor. De glutenfria pizzorna är Aningen mindre och kostar Aningen mer. Den matematiken går nte riktigt ihop.



Jag tror att Steffen också kände sig torr om läpparna innan. Helt plötsligt komemr ett gnäll från sovrummet, Roger går dit för att se efter va som bekymrar den lille valpen. Han har fått tag i mitt läppsyl och käkat upp alltihop.. Det är ju inte så man ska använda läppsyl Steffen!

Igår var en fantastisk dag! Mamma kom tidigt så hon hann kolla på mig när jag red, sen lagade hon jätte god mat åt mig Roger och Robert. Köttfärsbiffar, potatis, sås och olika grönsaker. Klcokan 18.00 började årsfesten på stallet. Efter lite mingel inleddes den med ett möte (inte jätte roligt) men sen serverades en helt underbar buffe. Hon som stod för maten kom och frågade om det var jag som var Jeanette och berättade sedan att det fanns glutenfri ostpaj, pastasallad och bröd på det höga bordet. Jag blev så glad! Och helt galet gott var det.
Sen hade ungdomssektionen gjort en show de visade upp. Malin är med där. Hon var asbra när hon släppte loss till I will survive. Ett annat favorit nummer var "du måste finnas" Som handlade om när stallet var nära att få stänga ner.
Eftershowen var årsfesten så gott som slut. Då följde jag med Malin på förfest hos hennes "vanliga" kompisar som hon säger :) Det var ett gäng asgoa människor och jag hade skit kul. Vi lekte lite lekar som förvirrade hjärnan totalt sen stack vi till o'learys. Jag och Malin var uppe och dansade loss ett par gånger. Skulle fyllekäka lite efter puben och på vägen till matstället sjöng vi lite olika melodier som "jag är en fattig bonddräng" och "du måste finnas". Lät säkert jätte vackert....
Nu ska jag se ett avsnitt one tree hill tror jag... ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Elina

Du borde skriva en insändare om det där Jeanette! Det är diskriminering! SÅ DET SÅ

2010-02-09 @ 11:31:47
URL: http://elinahamberg.blogg.se/
Postat av: Renee

Det var jättekul att se när du red men hästen var väl inte den lugnaste precis:) skönt att du höll dej kvar i sadeln. Kul att ni gillade maten.

2010-02-10 @ 17:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0