Om sättpotatis och annat skoj :)

Har varit en fullspäckad helg utan dator eller internet därför har jag inte kunnat skriva något blogg inlägg.
I fredags kväll kom mamma och min kusin Fanny hit på besök. Jag hade gjort en kycklingpaj och mamma hade med sig vin. Robert var såklart också här och vid tio på kvällen kom även Roger hem. Vi spelade massa olika spel och hade trevligt. Helt utan tv! Det är nog inte mamma van vid ;)
Sen sov vi alla här, även Robert.



Dagen efter åkte mamma jag och Fanny in till stan för Fanny ville så gärna kolla lite inne på monki, det ville inte jag så jag gick in på bikbok istället. Där hittade jag två kjolar för 99kr, billigt=bra. Under tiden vi shoppade åkte Roger och Robert till stugan och bar in bäddsoffan mamma haft med sig som jag fått av min kära storebror och hans blivande fru Nadja. Tack snälla ni! (Eller fått och fått har jag kasnke inte. Behöver de den i framtiden så får de ta tillbaka den.)



Resten av dagen rensade jag och Roger ogräs medan mamma och Fanny satt och solade. När ogräset var borta planterade vi potatis, brytbönor, morötter, rädisor, sockerärtor och salladslök. Inte dåligt va? Hehe..



Till kvällsmat grillade vi lax och till det gjorde vi en potatissallad och en chili- limesås. Jätte gott! Till förätt grillade vi marsmallows (borde varit efterrätt kanske).
s

Mamma och Fanny körde vid sex tiden och lämnade Roger och mig  stugan. Vi sov vår första natt där :) Det var jätte mysigt. Vi splade TP (och JAG vann!) och åt cheeseballs. Soffan var jätte skön! Lagom hård precis i min smak :)



I går var jag och de andra tjejerna hos ELina och grillade och fikade. Det var jätte mysigt och vädret var perfekt! Kubb spelade vi också, jag och Linda vann!!





Idag är vädret inte lika fint. Så idag blir det en lugn dag i lägenheten, kasnke sätta in lite foton i fotoalbum. Det behövs molniga lata dagar också faktiskt. Ha det bra!
Pusshej :)

Kommentarer
Postat av: A

det låter trevligt spel är alltid roligt nåja mesta dels :) fin hund som verkar sitta stilla!

2010-06-07 @ 12:49:43
URL: http://aldreboendesms.blogg.se/
Postat av: J U L I A ♥

fina bilder! (:

2010-06-07 @ 13:43:52
URL: http://julianoring.blogg.se/
Postat av: renee

Min kära dotter jag kan visst det vara utan TV händer ganska ofta faktiskt,jag spelar in det jag vill se tills jag är ensam (inspelningsbar box)TACK för en trevlig kväll o dag :-)

2010-06-07 @ 16:48:59
Postat av: Jeanette

Tack Julia och A! :)

Jag vet mamma ;) jävlas lite bara :) Tack själv det var jäte kul! :)

2010-06-07 @ 17:48:43
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: kerstin

Härliga sommar bilder

Bra att Renee fick komma ut lite i friska luften;)

kram på er

Ni kommer få så mysigt där i stugan

2010-06-07 @ 19:35:10
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: renee

Vad menar Kerstin? Jag som alltid är ute i friska luft utom när det regnar och det gör det idag :-(

2010-06-07 @ 19:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0