Spara eller slösa?

Sitter och kollar på lyxfällan. Det är helt sjukt vilka situationer en del försätter sig i. Inser man inte vad som är påväg att hända? Nåväl det är nog inte lätt att tänka sig in i en sån situation om man inte befinner sig i den själv. Men jag kom på en sak. Borde man inte ha "vardags-ekonomi" som ett ämne i skolan. Det är faktiskt inte alla föräldrar som lär sina barn hur man betalar räkningar eller hur man ska ta hand om sin ekonomi och allt är kanske inte helt självklart för alla. Jag tror det hade varit bra. Det är ju faktiskt viktigare att kunna förstå sig på sin egen ekonomi och vilka följderna kan bli om man inte utvecklar ett ansvarsfullt beteende än den satans sanolikhetsläran och all annan skit-matte man läser. (Jag är inget fan av matte hehe). Kanske kan få in detta i kommande läroplan?

I morgon ska jag faktiskt jobba. Inte med mitt sommarjobb utan jag ska hjälpa till på kalmarsundsskolans idrottsdag. Det var en klasskompis som egentligen skulle jobba eftersom hon gjorde sin VFU där, men hon hade fått förhinder och undrade om jag kunde hoppa in och vika istället. Det känns väl lite sådär att bara dyka in bland barn och människor man inte känner och stå där och vakta vid någon idrottsgren hela dagen. Men det är ju faktiskt pengar och så gör jag ju min klasskompis en tjänst.
Men kom precis på att det blir matproblem för min del. Ska börja klockan 8.00 sen springer jag direkt därifrån bort till sjuksköterskan där jag ska vara 13-15 så jag lär bli mega hungrig. Men Roger kom på iden att hna kunde komma bort med en hamburgare sen köra mig bort till sköterskan så jag kan äta den på vägen (trots tt det är jätte nära). Vad snäll han är!! :)

Pusshej.


Kommentarer
Postat av: renee

När jag gick på högstadiet kunde vi välja ekonomi på schemat. Där fick vi lära oss betala räkningar o deklarera bl.a. Det är därför som jag är så ekonomisk :-(

2010-06-10 @ 07:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0