Aj aj aj...

Jag har träningsverk i hela kroppen, ont i armvecken och ryggen, särskilt ländryggen! Mina händer gör mega ont, knns som jag har stora blåmärken på vissa ställen och de är röda. Jag är så trött att ögonen snart faller ihop.. Såhär mår man efter en dags lukande. Men trots detta tycker jag fortarande att det är lika kul! Det ska kännas att man har arbetat, även om jag bara måste få klaga lite, det är ju sån jag är, klagig :) Men idag har vi falktiskt köp någon slags ättika som ska död på ogräset på grusvägen utanför stugan.
Förrutom att luka har vi idag grillat korv och kött. Rogers kompis Sanga har även varit och hälsat på oss och hjälpt till en hel del. Tack för de!

 Ni kan nog se var det är lukat va?

 Vi hoppas det var ogräs de grävde upp :)

 Steffen vaktar korven.

 Det började droppa lite regn när vi grillade, det löste vi såhär :)

I morgon ska jag rida, undra hur det ska gå med den här träningsverken hehe.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad betyder Luka?

2010-05-29 @ 12:20:27
Postat av: Jeanette

Det betyder rensa. Jag å Roger satt och diskuterade om det var slang eller inte men eftersom han är från Gotland och jag från Blekinge och vi båda sa luka trodde vi att det inte var slang, men det är det alltså?

2010-05-29 @ 16:48:55
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: kerstin

ja det tror jag faktiskt det är Jeanette kram på dig idag

2010-05-30 @ 11:43:38
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: renee

jag skulle slå upp ordet luka i min ordlista men den var borta. Säker någon av mina barn som lånat den. Men det är nog slang nere ifrån södra Sverige.varför lukade du aldrig hemma hos mig i min trädgård?????????när du bodde här :-(

2010-05-30 @ 13:06:22
Postat av: Jeanette

Därför att då var jag 15 år så då hade det blivit barnarbete och det är olagligt!! Förresten så gjorde jag ju det en gång men då blev du arg för jg gjort fel :P

2010-05-30 @ 16:04:41
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0