Jag är bra, bättre än vad man kan tro :)



Igår försökte jag skicka den här bilden som ett mms till bloggen. Det gick inte. Bilden fanns på min blogg men meddelandet hade inte publicerats.. konstigt. Publicerar den nu. Jag träffade det här tre dagar gamla fölet igår, så söt! Han bor hemma hos min mammas kille.

Idag har jag haft fullt upp. Jag har power-walkat i inte mindre än 70 minuter, det ni! Gräddat pannkakor, planerat morgondagens lektion om plogen och harven och packat, packat, packat. För jag ska till Dalarna över kristi-flygare med Rogers syrror och deras pojkvänner samt hans föräldrar. I morgon, direkt efter jag slutat, kör jag till Kalmar, hämtar upp Roger, sen kör vi vidare till Linköping och sover en natt hos hans syrra, sen samåker vi upp till Dalarna torsdag morgon. Idag insåg jag att jag redan varit där vi ska en gång innan. Jag var med min kompis på gymnasiet där för hennes föräldrar bodde där. Lite kul. Får se om jag känner igen mig. Det är regn utlovat heeeela helgen, kul för oss. Hoppas vi får en mysig helg iaf. Jag hörde något om ett högtryck som skulle dra in norrifrån från Ryssland, det gav mig lite hopp, men väderprognoserna visar bara regn. Suck.

Min lärare var och besökte mig på min VFU-plats idag. Det var kul för både hon och min handledare och de andra lärarna bara överöste mig med beröm. Lärarrollen satt i ryggmärgen på mig och de hade mer än gärna sett mig som en "riktig" kollega sa de. Barnen hade rätt gulliga kommentarer de med. Bl.a. att jag sa till på ett trevligt sett och inte otrevligt som en del gör. Dom är för söta :)

Det har varit en händelserik och bra dag med andra ord. Nu är jag blixter-trött och har ont i ryggen. Måste dock sitta uppe och vänta på att min mamma komemr hem från jobbet så hon kan leta fram ett mobilt internet åt mig som jag ska få låna med mig upp till Dalarna.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: kerstin

Härligt Jeanette med att lära yrket passar dig Gulligt föl med Kram trevlig helg i Dalarna då hälsa Roger

kram

2010-05-11 @ 21:59:12
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Roger

Jag är så stolt över dig :) Du kommer att bli en grym lärare! Älskar dig!

2010-05-11 @ 21:59:31
Postat av: renee

Jag är också JÄTTE stolt o du är ju min dotter :-)

2010-05-12 @ 16:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0