Are you gay?

Ibland blir jag lite förvånad över vilka gammelmodiga och inskränkta tankar det faktiskt finns hos folk än idag, år 2010 liksom. Jag blir ännu mer förvånad när dessa åsikter yttras av folk som dels är ganska unga (runt 40) och dessutom lärare. I personalrummet häromdagen hör jag några kvinnliga lärare sitta och diskutera homosexualitet. Enligt dem är det inget man ska benämna med normalt, de har absolut inget emot homosexuella men normalt är det inte. (Vad är då normalt undrar jag...) Den ena säger: "Ja jag visste inte vad jag skulle svara när min dotter frågade om man kunde gifta sig med en tjej så jag sa att, ja det kan man men det är väldigt, väldigt ovanligt" Sedan fortsatte hon, "Jag vill ju inte att hon ska gå och tro att det är normalt och kanske bli lesbisk BARA för att hon tror att det är normalt".
Ja antagligen är det så att så fort alla förstått att det är normalt och okej att vara homosexuell så kommer ALLA att bli det bara så där pang bom! För inte har det väl med riktiga känslor att göra? Eller?

Nåväl, nåväl...Nu ska jag packa lite för imorgon är det fredag igen! JIPPIE! Då ska jag hem till Kalmarestad igen. Tyvärr måste jag jobba på lördag 15-21. Det är tråkigt när man bara är hemma sådär över helgen. Men plikttrogen och snäll som jag är kunde jag inte säga nej när de bad på sina bara knän. Det fanns tyligen ingen annan än jag.

Kommentarer
Postat av: renee

Va kul då vet du ju vad du ska göra på lördag. Annars är du bara hemma och slappar inte BRA :-)

2010-11-18 @ 20:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0