Daggmaskar tål inte sprit.

Det är inte sitta här och skriva som jag borde göra. Men det ska jag inte göra särskilt länge heller. Kände bara att jag ville skriva en liten uppdatering, har man en blogg så har man och då måste man ju sköta den.
Ikväll har jag varit på konferens. Det innebär att jag och alla andra lärarna på Prästslättsskolan var på studiebesök på Karlshamns museeum. Det var väldigt intressant faktiskt. Jag är i ung-vuxen-ålder väldigt kulturellt intresserad och älskar att gå på museeum och andra sevärdheter.
Idag fick jag bl.a lära mig hur man gör Karlshamns punch, eller rättaresagt hur man gjorde förr. Dessutom fick jag lära mig att sprit är bra att dricka när man har mask i magen för den tar död på masken. Denna slutsats drog en gubbe efter att ha lagt en daggmask i ett glas med vatten och en i ett glas med sprit. Den i glaset med vatten överlevde men inte den i glaset med sprit.
Imorgon drar jag igång mitt svenska projekt som jag planerat helt själv :) Hoppas det går bra.
Idag fick jag middag hos Povel, han hade gjort rotmos och fläskkorv, det är verkligen min favorit mat!
Så, nu ska jag sova. Natti, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0