Rodrigo-Adagio ur Concierto de Aranjuez

Tredje praktik veckan är inledd. Snart halvvägs med andra ord.

Den här låten ska eleverna få lyssna på imorgon medan de ritar en plats de kommer och tänka på när de hör låten och sen skriva till. Dock låter den lite annorlunda på skivan jag har och varar då i tio minuter.
Jag har kommit på att jag nog ska börja lyssna in mig lite mer på klassisk musik, man kan hitta mycket mysigt och bra där. Åter igen, börjar jag bli gammal?

Idag har jag varit och hälsat på farfar. Han blev jätte glad över mitt besök. Tänk så lätt det är att göra någon glad. Man får inte glömma bort de äldre, en dag finns de inte längre. Min farfar har en himla massa intressanta historier att berätta. Både från sin och min farmor (som var min bäste vän men inte finns mer) ungdom och om min pappa (som också rest till himlen). Vad ska man göra när ingen kan berätta dessa historier mer? Vem hjälper mig att minnas då?




Kommentarer
Postat av: renee

Jag är gamal men är du inte rädd att barnen somnar. Det är ju avslappningsmusik :-)

2010-11-22 @ 18:03:18
Postat av: renee

Tydligen inte gammal nog att kunna stava????????

2010-11-22 @ 18:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0