Sikta mot stjärnorna-nostalgi

Fick sluta tidigt på VFU'n idag, redan vid 12. Sen dess har jag suttit framför datorn. Surfade runt på youtube och blev sugen på att titta på gamla "Sikta mot stjärnorna"-klipp. Minns ni det programmet?
Framförallt minns jag 1996 säsong av "Sikta mot stjärnorna", det var året då Axel Karlsson uppträdde som Gene Simmons i KIZZ, de vann en fredag och gick vidare till final. Det var nog då, kan man säga, som jag började gilla hårdrock. Dessa galna, sminkade, hårda killar. Tungan var ju såklart det som fångade det mesta av mitt intresse. På finalkvällen höll jag tummarna för KIZZ (de vann tyvärr inte). Sedan letade mammas dåvarande kille upp en LP till mig med KIZZ som jag lyssnade på om och om igen inne på mitt rum. Ja ni hörde rätt! Jag hade en LP-spelade på mitt rum när jag var 10 år. Känner man sig gammal då eller? Hehe.



Nu ska jag surfa vidare och vilka mer roliga klipp jag kan hitta :)

Kommentarer
Postat av: renee

Ja visst har du blivit gamal. Det är bara jag som inte blir äldre :-)

2010-11-11 @ 07:09:59
Postat av: Axel Karlsson

He, he. Jag känner mig hedrad! Det har ju gått några år sedan '95, så det är kul att någon minns...

2010-12-04 @ 13:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0