Canasta och höstlegender

Igår hade vi canasta-kväll igen. Det var dags att vara hos mig och alltså min tur att bjuda på mat. Lagade någon rätt med fläskfile och rosépepparsås och ugnsstekta potatisar till. Jag tycker det är en himla mysig grej att göra. Jag menar det där med att turas om att bjuda varnadra på mat. Tycker det är kul att laga mat och bjuda på och det är ju nästan ännu roligare att bli bjuden på mat.
Canasta omgången var dock inte lika rolig.. Jag och Johan förlorade skit mycket! Nu blir det avgörande nästa gång eftersom vi kör bäst av fem. Nu står det 2-2, spänningen är ooooliiiidlig som Peter Harrysson hade sagt.
Efter vi spelat kollade vi på Höstlegender, tycker den är så himla mysig och bra den filmen. Var ett rätt passande film-val igår tycker jag eftersom det blåste höst-storm ute. Det blir dock mycket prat när man är så många som kollar så kom inte riktigt in i den rätta feelingen hehe. Grät inte en enda gång på alla dem ställena jag brukar gråta på.

Till helgen ska jag till Stockholm och hälsa på Maria, det ska bli mega mega kul. Har varit och hämtat buss biljetten så den är i tryggt förvar (hoppas jag) och så hade jag velat hinna med ett besök hos frissan, får se om det är möjligt. Man vill ju vara fin när man ska besöka storstan och Maria som alltid är fin i sitt hår.

Puss hej

Kommentarer
Postat av: renee

Det låter ju kul. Hälsa Maria från mig. Ta det lugnt i stora staden:-) Kram

2010-09-28 @ 18:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0