Svammelisvammel...

Jag gjorde precis en sak som är så himla typiskt mig. Jag lyckades inte logga in eller registrera mig på moodle (hemsida på högskolan där man får all information typ mför er som inte vet) jag hade försökt flera gånger, med rätt kursnyckel som jag fått två gånger men det gick alltså inte. Tillslut ringer jag IT avdelningen för att få hjälp. När jag sitter där med IT killen på tråden som kämpar för att lösa mitt problem ser jag mitt fel helt själv. Då får man generat be om ursäkt för att man tagit upp någons tid och att problemet nu är löst. Varför kan man aldrig se det INNAN man ringer?

Roger har fått hem sin nya dator nu, den är jätte fin men det tar lite tid att vänja sig vid en ny dator. Och så behöver jag få över alla mina bilder med. Annars blir det ensamt hehe..

Malin och jag har precis varit på McDonals och frossat i oss mat och pratat om livets stora mening. Det är ingen lätt fråga det där. Det skulle funnits ett facit. Varför gör det inte det? Det skulle ju underlätta för så himla många. Tänk så ofta man hör någon säga "såhär med facit i hand inser jag att blablabla..." (FAst egentligen vet jag inte om jag HÖRT någon säga så på riktgit, det är nog en fras man vet finns men som man i ett modernt samhälle inte använder ordagrant. Men principen finns där iaf.)

Oj vad jag svamalar, om jag kanske skulle sätt mig och läsa om svenskundervisning i grundskolan och skriva lite anteckningar eftersom vi ska ha dugga på den boken på måndag. Om jag nu orkar koncentrera mig...
Ikväll ska jag rida för första gången sen i våras. Hoppas det går bra, man är ju lite ur gängorna höhö..
Vardagen börjar ta sig med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0