Man lär sig något nytt varje dag..

Man lär sig mycket av att vara på VFU. Inte bara hur man undervisar skolungdomar, utan man kan bli rätt undervisad själv. Idag hade klassen musik och min handledare föreläste om prog-musik. Jäkla intressant. Bl.a fick jag lära mig att Bruce Springsteens musik är protest musik och inte bara sköna låtar. Man har ju aldrig riktigt lyssnat på texterna. Dessutom fick jag lära mig att Mikael Wiehes låt "Titanic" egentligen inte alls handlar om hur det stora vackra osänkabara skeppet Titinic skönk, utan låten har en dold undermening och syftar egentligen åt när kärnkraftsverket i USA gick sönder på 70-talet, trots att man sagt att det var HELT OMÖJLIGT för ett kärnkraftsverk att gå sönder... ALLT kan gå åt pipsvängen och det måste man vara förberedd på. Med det menar jag inte att man ska gå runt som han i Asterix med en sköld på huvudet för han tror att himlen kan ramla ner. Man behöver inte vänta sig det värsta, men nånstans vara förberedd på att det KAN ske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0