24 April, påskhelg.

Sitter här vid datorn, lite smått bakfull och hungrig som en varg. Alex har gått bort till McDonalds och handla mat åt oss. Nu tänkte jag att jag skulle blogga lite om helgen iallmänhet och gårkvällen i synnerhet. Lägga upp lite bilder och sådär för att fördriva tiden medan jag väntar på att Alex ska komma tillbaka. Men då hittar jag inte min kamera. Jag hoppas innerligt att jag glömt kvar den hos Johan!!!

Jag får skriva om helgen lite istället så får bilderna komma senare. I torsdags jobbade jag ju natt så försökte sova bort halva fredagen när jag kom hem 8 på morognen. Det gick inte jätte bra så vid halv 1 gav jag upp. Efterlyste Alex som var spårlöst försvunnen, han kom hem, vi åt en kebab och gjorde lillebror sällskap när han väntade på sitt tåg. Sen åkte vi till stugan och fixade mulltoan och klippte gräset. Tog det ganska lugnt faktiskt. På kvällen åt vi på restaurang källaren kronan. Den kan jag varmt rekomendera! Jätte mysig lkällar lokal där väggarna var rundade och gjorda av sten. Maten var jätte god och menyn var sjukt bra. Var typ sugen på allt! Priserna var överkomliga. Det billigaste kostade typ 180 tror jag och det dyraste 245kr. Förrätterna låg på 85kr.

Igår var vi med Alex familj i Alsterbro och åt påskbufé, så himla gott! Jag har aldrig ätit påskbufé innan och var lite orolig att det bara skulle vara sill som ja ginte tycker om. Men där fanns hur mycket gott som hellst! Dessutom hade de gjort glutenfria köttbullar och jkansson och hade glutenfria mackor :) Jag mådde sjukt illa när vi åkte därifrån för godisbordet var inte mindre direkt :)

Utgång på kvällen med förfeswt hos johan. Vi dansade loss på förfesten men ute blev det inte så mycket dans sen. Men det var lika bra det för jag hade sjukt ont i fötterna av mina skor.

Nu har jag fått i mig McDonalds mat och letat upp mitt påskägg som Alex hade gjort fint med fjädrar och kycklingar. Jag hittade mitt före Alex hittade sitt, jag är bäst!

Nu ska vi cykla till stugan och sola ett par timmar innan vi ska till Alex pappa som fyller år idag.

Idag hade även min pappa fyllt 50 år om han hade levt. 50 år alltså. Tänk att han inte ens fick uppleva det. Hoppas farmor lagat en av sina underbart goda middagar åt honom uppe i himeln. Saknar er varje dag, alltid!


Kommentarer
Postat av: Liza

Ajdå, hoppas att kameran är hos Johan!!

Det lär ju vara underbart fina bilder på den alltså!! :D Det var kul att ses, det gör vi nog snart igen! :)

2011-04-24 @ 22:35:50
Postat av: kerstin

Ja du Jeanette det gör nog Farmor lagar sin goda mat till din pappa Uffe De har de bra där de är (himlen tror jag)Jag tror inte det finns någon cancer i himlen i alla fall.

sköt om dig.Hoppas du hittar kameran

kram kerstin

2011-04-25 @ 11:12:36
URL: http://lenaelisabeths.blogg.se/
Postat av: jeanette

Kameran återfanns hos johan, men glömdes idag igen på stranden, ajdå.. hehe. Men Malin tog hand om den som tur var. Där var en held del roliga bilder :)

Ja Liza, det var jätte kul att ses! :)

2011-04-25 @ 21:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0