We're back!

För några timmar sen kom vi, efter en heeeelt underbar vecka i Sunny Beach, Bulgarien, hem till vår lägenhet i Kalmar. Ända sen igår kväll klockan åtta har vi varit på resande fot. Kom inte fram till Köpenhamn förrän mitt i natten så vi sov en natt på ett super billigt lågbuget hotell nära flygplatsen för att sedan, när vi sovit klart, ta ett billigare tåg hem till Kalmar. Vi trängde ihop oss i en liten enkelsäng i ett pytterum :)

SJälvklart har vi en massa härliga bilder, men eftersom Alex också är hemma (såklart, det är ju söndag) har jag förpassats till min (eller egentligen mammas) super långsamma dator så jag är inte sugen på att sitta och lägga upp bilder nu när det kommer gå i snigel fart. Därför får det bli en liten skriftlig version nu så kommer bildversionen senare.

Resan blev en riktig "feel-good" resa där vi bara gjorde precis det vi kände för och i princip inte planerade nånting alls. Vi åt en massa god mat på en massa olika restauranger. Vi hade tur med maten, bara en dag blev vi besvikna för maten smakade INGENTING. Det var tråkigt, för det såg himla gott ut när den kom in som ett jättestort grillspett på en planka. Men som sagt, förövrigt åt vi jätte gott. Favorit stället hette "Djanny".
Drack gjorde vi med, oh ja. Gott vin, goda drinkar, goda öl....T.o.m. en å annan shot slank ner (ja även tequila). Vi träffade ett gäng galan britter en kväll som försåg oss med kopiösa mängder shots och öl. Helt plötsligt när vi vinglade hem till hotellet insåg vi att klockan var över FEM! Dagen efter var mindre rolig... Men vi lyckades ändå ta oss i kragen och åkte till mysiga Nessebar och strosade runt. Gick tillbaka och det var verkligen HUR LÅNGT SOM HELLST! Stackars mina sandalbeprydda fötter... Men det var kul att verkligen se hela Sunny Beach. Dock slutade det inte bra, Alex plånbok blev stulen av någon jävla fitt-ficktjuv! Blä på han! Detta medföljde att vi var tvugna att besöka den Bulgariska polisstationen. Sicket jävla korupt skitställe alltså. De verkar inte göra själ för sin lön. Men allt som har med det att göra har vi förträngt :)
Vi hängde även med på en bar-runda. Skit kul! Det var asmycket folk som gick från pub till pub och skrek "happy viking" och sjöng. På pubarna dansade vi så svetten rann!
Shopade gjorde vi med! Jag köpte tröja, linne/klänning och stickad långtröja. Men det bästa av allt, Alex köpte nya skor!!! :) Hehe. Å så köpte han jacka, tröja och ny plånbok.
Men det vi ändå gjorde allra mest var SOLA OCH BADA och spela strandtennis. Vi kom upp till 215 som mest :) Vädret var jätte behagligt, varmt och skönt men inte så man svimmade eller svettades konstant. Vattentemperaturen var svalkande och behaglig.
Slutligen, höjdpunkten på resan var när vi besökte ett spa och gjorde en "romantisk behandlig för två". Vi blev rejält ompysslade. Först fick vi oss ett turkiskt bad, sen en avslappnande ansiktsmask, sen en utförlig helkroppsmassage och till sist champagne och jordgubbar i ett bubbelbad för oss själva. Allt tog ungefär 3 timmar. Om något par ska åka till Sunny Beach tillsammans rekomenderar vi verkligen det här!

Det var allt jag kommer på just nu. Nu ska jag nog packa upp min resväska sen blir det kanske sista Harry Potter filmen...