Åre i ord..

Sitter på jobb nu så kan inte lägga upp några bilder men tänkte jag kunde passa på att beskriva lite i ord hur en fantastisk vecka i Åre på vårt vis kan se ut. Så lägger jag upp bilder sen, bra va :)

För det första var det helt klart långt över mina förväntningar. Det är nog ingen hemlighet att jag var en aning småskeptisk innan resan om jag verkligen skulle gilla det här med att åka skidor. Men när jag väl ställt mig på skidorna och insåg att jag faktiskt kunde bättre än jag trott insåg jag att det var skitkul! Dock var åtta dagar lite för mycket för en otränad kropp som min.. De första dagarna gick det bara bättre och bättre och jag åkte så fort i backarna utan minsta rädsla så det drog genom termobyxorna. Jag minns att jag tredje dagen reflekterade över att jag första dagens sagt att "sådär snabbt kommer jag aldrig våga åka" om en som for förbi och att jag nu faktiskt åkte SÅ snabbt. Men sen blev mina ben tröttare och tröttare och de sista dagarna åkte jag sämre och saktare än vad jag t.o.m. gjort första dagarna. Nu har jag så ont i knäna att jag inte ens kan gå på plan mark, innan var det bara trappor som gjorde ont. Hoppas jag kommer kunna bugga imorgon kväll...

Föörutom skidåkningen får vi inte glömma kvällarna!! Vi åt god mat tillsammans allihopa i stugan och drack öl och vin för att sedan dra ut på en pub eller nattklubb. Det blev en massa underbar dans! :) Första kvällen var det dessutom Petter som var dj, jag var självklart där och frågade om en autograf ;)

Den absoluta höjdpunkten varje dag var att komma hem till stugan och ta av sig de hemska pjäxorna och ställa ifrån sig de tunga otympliga skidorna och sätta sig i bastun med en, eller flera öl. Hela tiden fick vi ösa kallvatten på oss för att inte försmäkta (som Malin sa). Ett par gånger sprang vi t.o.m. ut. Jag vågade dock inte rulla mig i snön som de andra gjorde..

Nej hörrni, trots träningsverk och trötthet och mina extremt ömma knän så har det varit en fantastisk vecka i Åre och jag tackar er alla som var där och förgyllde min resa!!! :)

/Jeanette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0