Rätt beslut :)

Jag är jätte glad att jag åkte och red idag, jag tvekade fram och tillbaka hela dagen (eller den tid av dagen jag var vaken efter en natts jobb) om jag skulle rida eller inte. Allt hängde på mina onda knän. Jag ska ju inte belasta dem när jag har ont, det har doktorn sagt. Men tillslut bestämde jag mig för att rida ändå, kan ju alltid rida utan stigbyglar om det gör för ont, tänkte jag. Och det var tur för det var himla roligt idag. Det var svårt och jag fick kämpa som bara den med en häst som sparkade bakut titt som tett, men ändå så gick det bra! Jag fick massa beröm när jag lyckades och det brukar min ridlärare inte vara jätte generös med, beröm alltså. Dessutom är hästen världens sötaste! Hon heter Jenneke och är liten och brun med jätte blond man och svans. Kommer inte ihåg vad rasen heter nu men det kan Malin svara på ;) Ska ta en bild på henne nästa vecka. Sen är hon jätte rolig med, biter och gnager på saker hela tiden, grimskaftet, trenset, spöt, min jacka. Förra gånger bet hon t.o.m tag i lådan med ryktborstar och lyfte upp.
Men jag kommer nog få lida för det här, mina knän lär göra satans mycket ondare i morgon...
Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska vi tydligen se "I am legend" tror jag. Är skeptisk till att jag kommer tycka den filmen är bra..Om Alex kommer hel och fin hem från karaten. Han har varit där i flera timmar idag.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0