Jag är en lättrörd person..

Var det någon som såg (eller missade är väl en bättre fråga) kvällens avsnitt av solsidan? När Alex i kyrkan i slutet av programmet med lite halvfalsk stämmade började sjunga "the final countdown" för Anna eftersom det varit hennes dröm när hon var barn, tyckte jag det var så pinsamt att jag vände och vred på mig i soffan. Jag tänkte att det ända som kan upprätthålla det här är om låten snart börja spelas på riktigt i högtalarna eller nåt. Då kommer sångaren från europe in och sjunger den PÅ RIKTIGT! Jag blev så rörd så där satt jag i soffan, tittandes på Sveriges största humoprogramm och pylade! Hahaha så är det att vara lättrörd.
Jag är en kräfta och är därmed på sätt och vis romantisk, inte på det sättet att jag älskar smörig poesi men jag tycker det är otroligt rörande när man offrar sig och gör saker för någon annans skull. Fina gester är något som kan få mina ögon att tåras.

I natt jobbar jag. Jag har en bok jag måste läsa klart och skriva anteckningar på så det är vad jag sysslesätter mig med inatt. Hoppas, hoppas den blir klar för sen måste jag nämligen läsa en skönlitterär bok på 400 sidor som jag ska knyta till den här kurslitterära boken och jag har bara denna veckan på mig.

Helgen har sett ut som följande: Canasta spelande i fredags kväll. Mysdag med långpromenad och god mat med Alex i lördags. Lördagen slutade med spelkväll hos Johan. Idag ahr vi varit hos Alex farmor och ätit kroppkakor, mumsfilibaba!

Bra och rätt hälsosam helg. Allt i detoxens tecken :)

Kommentarer
Postat av: Alex

Pylande har jag aldrig hört förrut...

2011-03-21 @ 07:18:44
Postat av: jeanette

Inte? är det karlshamns slang kanske? hehe det är mycket jag säger som du aldrig hört förrut :P

2011-03-21 @ 12:58:21
Postat av: Alex

Eftersom du inte förklarar vad det betyder så tolkar jag det som ett hittepå ord haha :) Du som brukar säga att du aldrig använder hittepå-ord

2011-03-22 @ 08:08:26
Postat av: jeanette

Jag trodde du förstod av själva kontexten. Men lipa, det kanske du inte heller förstår, gråta. hehe

2011-03-22 @ 08:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0