Tankar en torsdags-eftermiddag...

Idag har jag suttit i skolan hela dagen och gjort grupparbete. Det gick bra. Men det är ju som det är när man jobbar i grupp, typ helt omöjligt att hålla fokus heela tiden, lite snack om annat måste det ju få bli. Grupparbetet handlade om att vi låtsades att vi var ett arbetslag på en skola där det rådde totalt kaos där vi nu arbetat fram pedagogiska strategier för att vår skola ska bli "en skola för alla". Som vanligt var uppgiften flummig och fri för tolkningar så det är bara att hoppas att vi uppfattat och gjort rätt.
När jag kom hem gick jag en lång runda med Steffenefter det städade jag lägenheten. Golven och sånt tog vi aldrig efter helgens fest och som ni förstår var de jäkligt skitiga..
Min ekonomi är ett evigt bekymmer (jag vet, jag är student och att det är liksom kommer på köpet) och jag har kommit på att jag måste vidta drastiska åtgärder för att det ska bli bättre. Jag orkar nämligen inte känna mig ständigt pank. Jag vill kunna njuta av livet och köpa den där underbart vackra klänningen som jag sett i skyltfönstret på Aima. Den verkligen skriker mitt namn varje gång jag går förbi, jag skojar inte! Det enda jag kan komma på att göra (eftersom min karriär som försäljare inte gick särskilt bra) är att sluta rida. Det är verkligen skittråkigt att behöva göra det men jag har inget val. Dock kommer det inte hjälpa mig denna terminen eftersom det är uppsägningstid och sånt, men det kasnke kan bli bättre nästa år.. Är det någon som har något annat bra tips så just give it to me!

/Jeanette

P.S Jag vill inte börja prostituera mig....D:S

Kommentarer
Postat av: Elina

Köp billiga möbler, måla dem vita och lägg ut på blocket med rubriken "shabby chic"...

Lovar att du garanterat tjänar en hacka ;)

2011-03-03 @ 18:53:58
URL: http://elinahamberg.blogg.se/
Postat av: renee

Du kan gå med i klubben Don,t bye anything this year. Det är lättare än du tror. Jag har klarat mig bra. Har bara köpt ett EFX armband 500kr m.m :-)

2011-03-04 @ 06:58:08
Postat av: Erica

Du får göra som mig och rida i skogen istället för runt, runt på ett spår. Lägg ut en annons, eller svara på en - privathäst är grejen!

2011-03-09 @ 09:59:53
URL: http://lillasystersnaglar.blogg.se/
Postat av: angelica

ha en bra dag! :)

2011-03-09 @ 10:07:06
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: pauli♥

ha en fin dag :)

kram

2011-03-09 @ 10:13:19
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Sabina ---> vikt, hälsa och träning

Du är inte ensam om att vilja ha pengar! :)

2011-03-09 @ 10:30:04
URL: http://sabinahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0