Hoppla hoppla hopp

Sluttampen på VFU'n nu och det känns i kropp och själ. All planering och all undervisning har min handledare snällt och vänligt skickat över på mig, allt för att jag verkligen ska få känna på hur det är att vara lärare. Det innebär en hel del klurande och knåpande för att komma på innehållsrika och bra lektioner. Det är superkul att få så mycket förtroende så det kommer bli himla sorgligt att sluta. Fick en otroligt bra komplimang här om dagen. Min handledare sa att det utan tvivel märktes att lärare var mitt riktiga yrke och att han lätt kan se mig som lärare i framtiden. Sen blev han tyst och tillade efter ett tag: "När jag tänker efter skulle jag inte ha några som hellst problem med att du vara lärare till mina barn redan nu!"
Nej nog med skrytandet! Jag vet ju att ingen, mer än möjligtvis mamma, är intresserad av att läsa det men ibland kan man bara inte låta bli :)

Helgen var givande på många sätt och vis... Bl.a. fick jag erfara att jag svimmar av blod. Andras blod då, inte bara när jag själv skadar mig..

Dessutom hade jag och tre av mina kära vänner en underbar söndag! Vi grillade i stugan och sen var vi och red islandshästar! För att förtydliga: Jag och Malin fick med Alex och Johan att rida islandshästar. De var jätte duktiga och ramlade inte av en endaste gång! Dessutom var de modiga och vågade tom sig på att galoppera. Bra jobbat! :) Här kommer lite bilder...





















Nu ska jag se lite bigbrother till sen gå och lägga mig. Har helt sjukt ont i magen ikväll, det är inte så roligt...:( Försökt fundera ut om jag kan ha ftt i mig någon gluten men tror inte det.. Hoppas jag inte kommer ha ont i natt så jag inte kan sova. Imorgon kommer min lärare från högskolan på besök, hoppas det går bra.

Kommentarer
Postat av: renee

Du blir säkert en bra lärarinna. Kommer ihåg när du var liten och lekte skola. Bestämd redan då :-)

2011-05-13 @ 06:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0