Edinburgh, Skottland

Nu är vi hemkomna igen efter en helt fantastisk semester i Edinburgh, Skottlands huvudstad. Vi har haft super kul och dagarna har varit fullspäckade med aktiviteter, mat, barer, shopping och (ofcourse) frukostbuffe! Vi har åkt "Hop-on hop-off" bussar, besökt Edinburgh castle, åkt en busstur ut på landsbygden och besökt famous grousse destileriet, gått en spöktur på "Edinburgh dangeon", och jag lovar det var skit läskigt!! Jag skrek så mycket att jag hade ont i halsen hela dagen sen. Men kul var det. Vi har även besökt "Dynamic earth" (ett ställe om jordens uppkomst  med 4D bio och grejer), "Camera obscura" (massa illusionsgrejer och speglar som gjorde att man kunde se hela staden uppifrån ett torn) samt gått en rundtur inne i valven av en av broarna där det också berättades spökhistorier.
Här kommer semstern i bilder...
 
 Vi började semsetern med en båttur i Stockholmsskärgård.
 
 Vårt hotellrum i Edinburgh.
 
 Johan och Patrik blev helt paralyserade av sina cocktails :P
 
 Utsikten från hotellet (rummen med). Väldigt dålig bild men det ska föreställa Edinburgh castle.
 
 Påväg upp mot slottet.
 
 
 Det var Queens Elisabeth födelsedag när vi var på slottet så det sköts salut och spelades musik och grejer för att fira henne.
 
 
 Fängelsehålorna på slottet.
 
 Fångarnas mat
 
 Johan i baren inne på ett whiskey museum.
 
 
 Självklart köpte Alex sig en kilt :P
 
 Lycklig som ett barn när han fann en kär gammal vän.
 
 När flaskan var slut deltog han och de andra i gänget i en whiskey provning, sen mådde han såhär..
 
 Själv höll jag mig till capuccino. Hittade även en glutenfri cupcake i cafeét. Nöjd och glad :)
 
 
 Ett vattenfall
 
 
 Utanför en gammal kyrka.
 
 På morgonen när Tommy fyllde 50 år så överaskade vi honom med cupcakes och skumpa och sång :)
 
 Ett av MÅNGA pub-besök :P
 
 
 
 
 Trots att jag halshöggs och mitt huvud serverades som måltid var jag glad ändå :)
 
 Alex fick stå tillsvars varför han inte försvarat mig!
 
 Såhär skulle jag se ut som bebis.
 
 Och såhär om jag vore apa...
 
 Avslutar med en ut6siktsbild över Edinburgh.
 
 

Kommentarer
Postat av: renee

Nu har Neo och jag kollat korten och fått oss en del skratt. Neo tycker ni är lite tokiga. Bra att ni hade kul :-)

2013-04-27 @ 15:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0