4 månader

Sitter här och väntar på att min lille son ska vakna. Han blir 4 månader idag och vi ska till bvc och mäta, väga och prata om mat. Nu när han blir 4 månader är det dags att börja med smakportioner. Det ska bli jätte kul att se alla miner och grimaser när han lär sig hur man äter och kommer underfund med vilka smaker han gillar och inte gillar. Vi har redan tjuvstartat lite i helgen och lät han smaka på morotspuré. Han verkade tycka det var både konstigt och spännande. Men det här med att svälja är INTE lätt, det mesta råkar den där förbaskade tungan putta ut igen.
 
Veckan som varit har faktiskt varit ganska jobbig. Han har ätit mycket mer på natten och efter vissa nätter har det känts som om jag inte sovit någonting alls. Igår var en sån dag, jag gick runt som i ett töcken på förmiddagen och kände mig jätte ledsen. Jag har verkligen förståelse och medlidande med dem som går in i depression när de inte får sova om nätterna för bebisen. Känslorna blir verkligen påverkade av sömnbrist. Men så illa är det inte för mig, jag får ju trots allt sova rätt bra för det mesta, tack och lov! De gånger jag inte får det räcker det oftast med ett leende från världens goaste unge så har man heeelt glömt nattens bravader :)
 
Nu börjar han knorra lite där inne i sängen. Han vill nog att mamma kommer och lyfter upp honom nuuu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0