Det går frammåt.

Det går framåt med badrummet. Det är nu helt tomt på grejer, både väggmattan och golvet är bortslitet och Alex har tillbringat åtskilliga timmar åt att slipa bort rester från vägg och golv så att ytan är bra tills hantverkarna kommer. Imorgon kommer någon rörmokare hit och sätter dit den nya golvbrunnen och på tors och fredag kommer några snubbar hit och sätter dit nya väggmattan och golvet. Det betyder att det finns en STOR chans att badrummet blir färdigt i helgen, Weei!! :)
 
Idag har det varit underbart väder. Jag solade ansiktet lite när jag var ute och rastvaktade och det riktigt brändes på benen :) Kan det vara så att våren börjar närmar sig? Snälla, snälla, snälla!
Jag har även berättat att jag är gravid för min chef, hon blev jätte glad att jag väntade barn men tyckte det var tråkigt att jag inte kunde vara där till hösten. 
Det börjar bli lite svårt att knäppa byxorna nu och jag hinner inte mer än innanför dörren på eftermiddagen innan knappen åker upp eller jag byter till mjukisbyxor :)
 
För er som är intresserade så står det såhär om graviditetsvecka 14 som jag befinner mig i nu på 1117:
 
De flesta börjar nu få en liten mage. Om man tidigare har fött barn blir magen oftast större betydligt tidigare. Det beror på att livmodern kan bli mer framåttippad efter den första graviditeten och synas tydligare utifrån.
Fostret har blivit åtta centimeter långt, mätt från huvud till stjärt. Det har fått händer och fötter, fingrar och tår. Huden är tunn och genomskinlig, och täckt av små tunna hårstrån. Små hudflagor från barnet finns i fostervattnet.
Fostret kan röra sig i vattnet nu, och även göra sväljrörelser. Rörelserna är inte viljestyrda ännu. Hos pojkfoster utvecklas prostatakörteln och sädesblåsan.
 
 

Kommentarer
Postat av: renee

Hoppas inte för mycket att badrummet blir klart :-) Din storebror säger att man inte kan lita på hantverkare. Han har ju en viss erfarenhet av det :-(

2013-02-27 @ 07:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0