Tjolahopp

Regn idag. Fy så tråkigt! Jag som längtar så efter sol och värme och en chans att inviga poolen som vi fyllde med vatten förra helgen.
 
Förra helgen var även mamma och Neo här och hälsade på och sov över. Vi grillade, gick på stan och så köpte jag jordgubbsplantor, hallon och sallad som vi planterade.
 
 
Jag är genom förkyld och har varit hela veckan. Täppt, ont i huvudet, ont i halsen och orkeslös. Känns inte riktigt som att jag har tid att vara sjuk nu när det är slutspurten i skolan innan sommarlovet. Omdömen ska skrivas och betyg sättas så det är bara att kämpa på och härda ut. När jag kom hem från jobbet i måndags spydde jag t.o.m. vet inte om det har med graviditeten att göra, förkylningen eller om jag hade fått i mig gluten. 
 
Magen växer och mår bra. Det är full aktivitet där inne och nu syns alla sparkar bara genom att titta på magen. Det tycker jag är kul :) Men så fort jag säger till Alex att titta så slutar han såklart. En riktig liten retsticka... Men några gånger har även Alex fått se :) Igår var det exakt 3 månader kvar till beräknat födelsedatum. Det närmar sig...även om det känns som snigel takt... Humöret är fortfarande inte jätte instabilt, men det är ju lite svajigt. Den här veckan har jag gråtit två gånger utan någon allvarligare bakomliggande orsak. Hehe :) Livet som gravid är speciellt :)
 
Jag var förresten med i Margareta-loppet här om dagen. Jag sprang såklart inte och jag gjorde även ett tappert försök att fuska och korta ner sträckan en aning när jag märkte hur jobbigt det var med mina extra kilon. Till min (och Marias) stora besvikelse hade vi inte genat särskilt mycket. Inte ens 1 km. Var rätt nöjd när jag kom i mål men jag kommer ju inte delta gravid igen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0