Mina tankar..

Nu verkar det som om rören snart är på plats i badrummet. Jag längtar efter att få ställa allt på plats och se det färdiga resultatet. Än så länge ser det ut såhär:
 
 
I helgen som var gick vi in i graviditetsvecka 15. På 1177 står det såhär:
 
Det börjar synas mer att det är något på gång och många måste köpa större kläder. Vissa som har fött barn tidigare tycker sig känna redan nu att barnet rör sig, men det är fortfarande ganska ovanligt.

Fostret växer snabbt och väger knappt 100 gram. Den här veckan blir det ungefär 14 centimeter långt, mätt från topp till tå. Nu kan fostret få in tummen i munnen, men fortfarande inte styra sina rörelser eftersom nervsystemet ännu är så pass outvecklat. Läpparna börjar få en fylligare form eftersom fett håller på att lagras in.
 
Jag känner såhär. Byxorna börja sitta ordenntligt åt vid magen som jag tidigare nämnt och magen är svullen. Det dumma är att vid det här laget syns det ju inte riktigt att det är en graviditet på gång så för de som inte vet om det ser det ju bara ut som jag gått upp i vikt och börja bli rultig. Med andra ord längtar jag tills det syns på riktigt så jag slipper känna mig småfet haha. Å andra är det väl inte långt kvar tills jag är en bjässe när det stadiet infinner sig så då längtar jag kanske tillbaka till att "bara" känna mig småfet.

Kommentarer
Postat av: renee

Det ser ju ut att bli bra när det blir klart.Det går ju undan också :-)

2013-03-06 @ 08:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0