Jag har fått jobb!!

Här händer det grejer! För ett tag sen skickade jag in en jobb ansökan på ett jobb på en väldigt närliggande skola. Dagen efter ansökningstidens slut blev jag kontaktiad och de ville träffa mig för ett anställningssamtal. Nervös gick jag på det medan Malin och Johan passade Devin. Efter samtalet väntade några nervösa dagar men så igår fick jag beskedet att jag fick jobbet! Helt otroligt. Detta betyder att jag REDAN PÅ FREDAG börjar som lärare på Djurängensskola!!! Eftersom Alex har lite jobb han måste avsluta innan han kan gå helt på pappaledighet kommer jag börja med ett par dagar i veckan de första veckorna sen övergår jag till att jobbar 75%.
Jag är jätte glad att jag fått det här jobbet, det är en enorm chans för mig! Men självklart känns det samtidigt både sorgligt och vemodigt att inte vara hemma med Devin mer. Jag kommer saknar honom sjukt mycket och fullkomligt längta ihjäl mig om dagarna. Som tur är är det ju inte en heltidstjänst så dagarna kommer inte bli jätte långa, sen ligger ju skolan bara några minuter iväg på cykel. Dessutom är det ju snart sommarlov (och innan dess ett litet påsklov med) och då kommer jag vara med honom hela dagarna igen.
 

Kommentarer
Postat av: renee

Grattis till nya jobbet :-)

2014-02-28 @ 07:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0