Inge fel med vardag :)

Nu är vi åtta dagar in på det nya året, Alex har efter 17 dagars ledighet börjat jobba igen och vardagen är här. Igår var Devin och jag på årets första babycafe, idag var vi på årets första mamma-core jympa och i morgon ska vi till Ikea och fika med två från mamma-gruppen. Inge fel med vardag med andra ord :P Men självklart saknar vi pappa Alex, det är verkligen lyx att vara två!
 
Om lite dygt en vecka åker vi äntligen till Lanzarote, jag längtar som in i bomben! Ska bli så underbart att få komma iväg, bara vi i vår lilla familj (minus Steffen då) utan telefoner, datorer eller tv och bara få njuta av lite sol och värme (förhoppningsvis), god mat och varandra. Har redan börjat packningen och planeringen i mitt huvud och börjat skriva listor. Jag är ju en extrem skriva-listor-människa. Hade inte klarat mig en sekund utan mina listor! Det kommer bli mycket packning till Devin och mycket som måste inhandlas innan resa. Vårt största dilemma är om vi ska ha med babyskyddet eller inte. Fördelen är att Devin då kan sitta fast i bussen och om det blir dåligt väder har vi möjlighet att hyra en bil och köra runt och utforska ön lite. Negativt är att det blir ännu en tung sak att släpa på, vi har då mindre vikt kvar att packa och dessutom vet vi inte ens om vi kommer nyttja den när vi är där. Vi kanske inte alls vill åka runt och utforska ön...
Vi måste vara på flygplatsen redan klockan 5 på morgonen och måste åka dit dagen innan, därför har vi bokat rum på Hilton hotell. Tänk er va, bo på ett 5 stjärnigt Hilton hotell, det ska bli ashäftigt tycker jag! Vi ska ta ett ganska tidigt tåg så vi hinner utnyttja hotellrummet lite :) 
 
Nu ska jag snart börja med kvällsmaten, idag blir det potatis och korv soppa, a la viktväktarna. Kör ett sista ryck utan godsaker och med viktväktar menyer och mycket träning innan semestern.
 
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0